VÁSÁRLÓI TÁJÉKOZTATÓ - BEVEZETŐ
Kérünk mindenkit, amennyiben vásárlója kíván lenni webáruházunknak, figyelmesen olvassa el jelen tájékoztató anyagunkat, és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és magára kötelező érvényűnek tekinti.
A webáruház célja a FoodWorld Kft. melegétkeztetési szolgáltatásainak bemutatása, online rendelési és fizetési rendszer biztosítása a vásárlók részére.
Jelen webáruházban, a rendelések leadásával létrejövő (fogyasztói) szerződésben, illetve a későbbi kapcsolattartás során használt nyelv a magyar.
A webáruházban való vásárlás feltételezi a vásárló részéről az internet technikai lehetőségeinek, sajátosságainak és korlátainak ismeretét, és a technológiával együtt járó hibalehetőségek elfogadását. Javasoljuk, hogy használjon vírus- és spyware-védelmi szoftvereket friss adatbázissal, és mindenkor telepítse az operációs rendszer és a böngészője aktuális biztonsági frissítéseit.
Ajánlott HTML 5 szabványnak megfelelnek: Chrome 35, Mozilla Firefox 30, Internet Explorer 11 és ezen böngészők frissebb változatai. Más böngészőkön a webshop nem feltétlenül tud korrekt működést garantálni.
Szolgáltató nem felelős semmilyen kárért, amely a weboldalra való csatlakozás miatt következett be. Vásárlót terheli a számítógépe, illetve az azon található adatok védelmének kötelezettsége.
Vásárló a webshopot kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy a Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő, illetve a vásárló által a vásárolt termékekkel okozott vagyoni és nem vagyoni eredetű károkért. A Szolgáltató kizár minden felelősséget a honlap használói által tanúsított magatartásért. A Vásárló teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért.
A megrendelést Szolgáltató a webáruházon keresztül csak akkor fogadja el, ha a Vásárló a megrendeléshez szükséges valamennyi adatot megadja. A Szolgáltatót a Vásárló által tévesen és/vagy pontatlanul megadott rendelési adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.
A webáruház működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén Ügyfélszolgálatunk (Email: regenormenu@biopiacmarket.hu, Telefon: +36-1-210-9621) rendelkezésére áll hétköznapokon 07:00-15:00 óráig.
2001:CVIII 6.§(2) szerint Vásárló megrendelése általában akkor lép életbe, ha azt e-mail-ben vagy telefonon is visszaigazolják munkatársaink.
Amennyiben a vásárlóhoz ez 48 órán belül nem érkezik meg, akkor a vásárló ajánlattételi kötöttségei megszűnnek.
A megrendelés visszaigazolásának nyelve a szerződéskötés nyelvével megegyezik.
Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy ha az ügyfél személye felől nem tud 100%-osan megbizonyosodni, akkor a szolgáltatás teljesítésétől eláll. (Pl.: rossz cím, rossz telefonszám, életszerűtlen rendelés). Megrendelő elfogadja, hogy a szolgáltatás elmaradásából eredő károkért semmilyen felelősséggel nem tartozik.
Vásárló a vásárlási feltételek elfogadásával egyúttal nyilatkozik arról, hogy nagykorú. Szolgáltató nem köt szerződést kiskorúakkal.
Szolgáltató és a vásárló között jelen webáruházon keresztül létrejött fogyasztói szerződés (hatálya szerint: 45/2014(II.26) Korm.r. "Üzlethelyiségen kívül, illetve távollévők között kötött szerződés") nem tekinthető írásba foglalt szerződésnek, így az nem kerül iktatásra, és későbbiekben papír alapon nem előhívható, nem hozzáférhető.
ÁSZF - JOGI TÁJÉKOZTATÁS
a 45/2014(II.26.) "a Szolgáltató és a Fogyasztó között kötött szerződésekről"
szóló Kormányrendelet szerint
A)
Webáruházunk szolgáltatásait az alábbi vállalkozás látja el:
FoodWorld Kft.
------------------------------------------------
Székhely, levélcím: 1165 Budapest, Margit utca 114.
Cégjegyzékszám: 01-09-929160
Adószám: 14989894-2-42
Telefon: +36 70 672 2819
E-mail: regenormenu@biopiacmarket.hu
Ügyfélszolgálatunk minden hétköznap 7:00-15:00 között áll rendelkezésre.
B)
Szolgáltató tevékenységi köre: melegétkeztetési szolgáltatás kiszállítással, Budapest és környéke térségben.
Webáruházunk szolgáltatásának igénybevevői: a 45/2014(II.26) Kormányrendeletben, a 2013.V. tv (új Ptk.) 8:1.§(1)3. szerint "fogyasztó"-nak minősülő magánszemélyek (mely értelmezésben fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy).
Értelmezésben továbbiakban a Fogyasztó még "Vásárló" vagy mint "Felhasználó", Szolgáltató és Fogyasztó együttesen "Felek" megnevezés alatt szerepelhet.
Korm.r.4.§ 10. Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak.
Korm.r.4.§ 14. Üzlethelyiségen kívül kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés,
a) amelyet a szerződő felek egyidejű fizikai jelenléte mellett a vállalkozás üzlethelyiségétől eltérő helyen kötöttek meg;
b) amelyre vonatkozóan a fogyasztó tett ajánlatot a vállalkozásnak az a) pontban meghatározott körülmények között;
c) amelyet a vállalkozás üzlethelyiségében vagy távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz alkalmazásával közvetlenül azt követően kötöttek meg, hogy a vállalkozás – a felek egyidejű fizikai jelenléte mellett – személyesen és egyénileg kapcsolatba lépett a fogyasztóval a vállalkozás üzlethelyiségétől eltérő helyen; vagy
d) amelyet a vállalkozás által szervezett olyan út során kötöttek meg, amelynek célja a termékek vagy szolgáltatások fogyasztó számára történő értékesítése vagy népszerűsítése;
Jelen webáruház a Korm.r.4.§ 11. szerint "távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz"-nek és "távértékesítési rendszernek" minősül.
A fogyasztói árak bruttó árak (az ÁFÁ-t tartalmazzák). A végösszeg a tételek össz árából és a szállítási díjból tevődik össze. A Fogyasztó a weboldalon a "vásárlói kosár" összeállítása után, a RENDELÉS gombra kattintva vásárlói szerződést köt a Szolgáltatóval. A kötelem keletkezéséről a Szolgáltató emailben (Korm.r.4.§ 9.) tájékoztatja a Fogyasztót.
Korm.r.4.§ 9. tartós adathordozó: olyan eszköz, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését. Ilyen eszköz különösen a papír, az USB kulcs, a CD-ROM, a DVD, a memória kártya, a számítógép merevlemeze és az elektronikus levél;
Vásárlóink - az ételek webáruházban történő megrendeléséhez szükségesen - számlázási adatait és szállítási címét rögzítenünk kell.
A rendeléskezelés során történő adatkezelés szabályait a 2011. évi CXII. Infotv. alapján készült adatkezelési nyilatkozatunk, tájékoztatónk II. Fejezete tartalmazza.
C)
Weboldal tényleges műszaki üzemeltetése:
2001:CVIII.Ektv.4.§ h) pontja tekintetében tájékoztatjuk vásárlóinkat, hogy a webáruházat tárhely-szolgáltatóként ténylegesen a GTS Hungary Távközlési Kft. üzemelteti (2040 Budaörs, Ipartelep u. 13-15., Magyarország, info@gts.hu, Rövid telefonszám minden körzetből: 1267, Telefonszám Budapestről: 814 4444, Telefonszám egyéb körzetekből: 814 444, Fax: +36 1 814 4499, Hívásfogadás: hétfő – péntek: 8:00-18:00, szombat, vasárnap és ünnepnapokon zárva).
Az adatok kezelése, nyilvántartása tehát Magyarországon belül történik.
D)
Az összes megrendelt termékre az alábbi szállítási információk vonatkoznak.
A Szolgáltató köteles szállítószolgálat útján a Vásárló által a Megrendelőlapon kiválasztott ételeket az azon megjelölt szállítási címre eljuttatni. Amennyiben a megrendelés teljesítése bármilyen okból akadályba ütközik, úgy a Szolgáltató köteles haladéktalanul e-mail vagy telefon útján felvenni a kapcsolatot a Vásárlóval a továbbiak egyeztetése érdekében.
Vásárló köteles az általa feladott Megrendelőlapon megjelölt és a Szolgáltató által a megadott címre kiszállíttatott termék(ek)et átvenni, a Szolgáltató által küldött visszaigazoláson feltüntetett vételárat - mely a termékek csomagolási és szállítási költségeit is tartalmazza, és magában foglalja az ÁFA-t – készpénzben és/vagy utalvánnyal a futár részére személyesen, vagy előzetesen bankkártyával (hamarosan) vagy SZÉP kártyával (hamarosan) megfizetni.
A leszállított áru a vételár teljes kifizetéséig a Szolgáltató tulajdonában marad.
Ha a megrendelt ételek közül kivételesen pillanatnyilag valamelyik kért tétel nem elérhető, akkor email vagy telefon útján egyedi egyeztetést kezdeményezünk.
Ön a kiválasztott ételeket munkanapokon hétfőtől péntekig legkésőbb 13:00-óráig kapja kézhez munkatársaink segítségével. A szállítás az első szállítási napon 07:00 - 13:00 között érkezhet. Az első találkozás során lehet megbeszélni a futár kollégával, hogy a továbbiakban milyen időpontban szeretné a megrendelő átvenni az ételt. Ha az időpont megfelelő, akkor ettől +- egy órával térhet a futárunk elsősorban a kedvezőtlen forgalmi és/vagy időjárási viszontagságok miatt.
Ételeinket a weboldalon a "szállítási területek" menüpont alatt felsorolt településeken szállítjuk házhoz.
Abban az esetben, ha a megrendelt étel pontos kiszállítását szeretné megtudni, úgy arról munkatársaink a +36-1-210-9621-es telefonszámon tudnak felvilágosítást adni.
Szállítási feltételek
---------------------
A weboldalon megrendelt ételeket, üdítőitalokat és kiegészítő termékeket minden esetben futárszolgálat szállítja ki, amellyel kapcsolatban külön szállítási költség a vásárlót nem terheli.
Tájékoztatjuk tisztelt vásárlóinkat, hogy a házhoz szállítás minden esetben a rendelés során megadott házszámig történő kiszállításra vonatkozik.
A szállítást olyan helyre kérje, ahol mindig tartózkodik valaki, aki tud a szállítmány érkezéséről.
Ha az adott címen a vásárló nem elérhető és a futár telefonon sem tudja elérni, akkor a rendelt ételt visszaviszi Szolgáltatóhoz, és az újbóli kiszállítást aznapra már nem tudja vállalni, más napra pedig Szolgáltató elvi okokból nem szállít - csak frissen készített ételeket szállít.
Rendelését a szállítást megelőző munkanapon 13:00-ig, lemondását legkésőbb a szállítást megelőző munkanapon 15:00-óráig tudjuk elfogadni!
Felhívjuk szíves figyelmét, hogy a szállítmány tartalmára vonatkozó reklamációt kizárólag abban az esetben tudjuk elfogadni, ha a hiány, sérülés vagy hibás szállítás ténye a fuvarlevélen rögzítésre kerül. Az ebből fakadó kellemetlenség elkerülése végett kérjük, hogy a szállítmány tartalmát még a szállító jelenlétében szíveskedjenek ellenőrizni!
Hibás tételt jelent, ha Szolgáltató nem a megrendelt ételt szállította ki és a kiszállított terméket a vásárló nem akarja elfogadni. Ezesetben a helyesbített újraszállítás költsége Szolgáltatót terheli, a kellékszavatosság polgári jogi elvei alapján (jelen tájékoztatónk I.sz. melléklete).
E)
Jelen weboldalon az 1997:CLV.Fogyvtv.14.§(4) és (5) illetve a 4/2009.(I.30.) NFGM-SZMM együttes rendelet szerint az árak feltüntetése HUF pénznemben történik, a webshop vastag betűvel jelzi az árakat. A termékek mindig a megrendelés pillanatában feltüntetett fogyasztói áron kerülnek értékesítésre.
Szolgáltató fenntartja a jogot termékei árainak eseti változtatásaira, amely nem visszaható hatályú. Szintúgy, a termékek vételárai biztosan nem változnak az adott fogyasztó számára, a megrendelés leadása és az árucikkek kézhezvétele közötti időszakban.
Fizetési lehetőségek:
---------------------
1. Készpénzben a futárnál
A weboldalon a rendelés feladásánál a fizetési mód kiválasztásakor jelezni kell, ha nagyobb címlettel (10.000 Ft-os vagy 20.000 Ft-os) kíván fizetni.
2. TICKET RESTAURANT, SODEXHO, ERZSÉBET étkezési utalványokat elfogadunk, az utalványokat a futárok veszik át.
3. SZÉP Kártyával (hamarosan)
SZÉP Kártyával jelenleg csak online, a webshopon keresztül lehet fizetni, a futár - jelenleg, jelen tájékoztató kelte napjával érvényesen - nem visz magával ecélból kézi terminált minden vásárlónkhoz.
Online MKB SZÉP, OTP SZÉP és K&H SZÉP Kártyával fizethet. (hamarosan)
Az MKB SZÉP rendszert az MKB SZÉP Egészségpénztár önálló internetes terminálján keresztül biztosítja.
Az OTP SZÉP rendszer az OTPDirekt.hu keretén belül működik.
A K&H SZÉP kártyás fizetés révén Ön kényelmesen és biztonságosan vásárolhat áruházunkban. A kiválasztott szolgáltatás megrendelése után Önt a K&H Bank weblapjára irányítjuk, ahol a Bank által használt, jelenleg legbiztonságosabbnak ítélt, titkosítással lebonyolított tranzakción keresztül fizethet K&H SZÉP kártyájával. Vásárlóinknak csak annyi a dolga, hogy a K&H Bank fizetési szerverén a kártya számát, kártyabirtokos jelszavát, továbbá a kártya lejárati dátumát és ellenőrző számát megadják.
A K&H Bank a sikeres vásárlást követően a tranzakcióról engedélyezési számot bocsát ki, amelyet érdemes felírni vagy az egész oldalt
kinyomtatni. Sikertelen tranzakció esetén a K&H Bank hibaüzenetben közli a hiba okát. A K&H SZÉP fizetési felületén kérhető, személyes email cím megadásával bizonylatküldés is, a tranzakcióról.
4. VISA/MasterCard/Maestro/AMEX Bankkártyával
A web alapú OTPDirekt webes Bankkártya-elfogadás az OTPDirekt.hu védett (TLS HTTPS) website keretén belül működik.
Részletesebb információk:
http://www.yourbank.hu/doc/otp_altalanos_fizetesi_tajekoztatas.pdf
A mobiltelefonos authorizációval működő OTPay és a MasterPass fizetési módokat a Cellum ZRt. és a MasterCard közös rendszerben biztosítja.
Részletesebb információk:
5. Tájékoztatjuk Megrendelőinket, hogy az online fizetés visszatérítéséből adódó banki költségek a Megrendelőt terhelik.
F)
A szerződéskötést követő telefonos kapcsolattartásra és a fizetési eszközök használati díjára vonatkozó szabályok:
Korm.r. 6.§ Ha a vállalkozás a szerződéskötést követő kapcsolattartáshoz telefonos ügyintézést biztosít, a vállalkozás biztosítja, hogy a vele kapcsolatba lépő fogyasztót a hívásért emelt díj nem terheli. Szolgáltató ügyfélszolgálati telefonszáma/faxszáma normál (nem-emelt) hívásdíjú.
Korm.r. 7.§(1) A vállalkozás az adott fizetési mód igénybevételéért a fizetési móddal összefüggésben felmerült általa viselt költséget meghaladó díjat nem számíthat fel (ilyen a szállítással és utánvéttel kapcsolatos költsége, melyet változatlan értéken számláz tovább).
G)
Jelen tájékoztatásra és a weboldalon található termékleírásokra a Korm.r.11.§-a érvényes.
A webáruházban regisztráció nélkül is nézelődhet, de a tételek összegyűjtéséhez a kosárban, és a megrendeléséhez regisztráció szükséges.
A regisztrációval egyúttal ugyanis a vásárló elfogadja a szerződéskötési feltételeket és az adatkezelési tájékoztató feltételeit.
A Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli. A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha a Felhasználó a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely, nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik.
Szolgáltatót a regisztrált adatok Ügyfél által történő megváltoztatásából eredő kárért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.
A WEBÁRUHÁZ HASZNÁLATA
A fogyasztói szerződéskötés és regisztráció nyelve magyar.
REGISZTRÁCIÓ
A regisztráció során az adatlapot értelemszerűen ki kell tölteni. Fontos, hogy a szállítási címen legyen majd valaki, aki átveszi a küldeményt.
A szállítási és számlázási címet már az első lépésben fixálni kell.
MEGRENDELÉS
A megrendelés összeállítása
Az egyes tételek vízszintesen kategóriákba sorolva, függőleges oszlopokban napokra beosztva találhatóak. Valójában ez a táblázat a "KOSÁR" funkiója, (+) és (-) jelekkel lehet a rendelni kívánt mennyiséget szabályozni.
A megrendelés elküldése
Továbblépve összesítőben, a Webáruház felsorolja a rendelt tételeket, és a fizetendő összeget. A fizetendő összeg minden költséget tartalmaz.
Továbblépve lehet a fizetési módot kiválasztani. Itt lehet megjegyzést is adni a rendeléshez (ez a futár számára hasznos).
A megrendelés visszaigazolása
Miután a Felhasználó elküldte a megrendelést, automatikus e-mailben visszaigazolja a Webáruház a Felhasználónak, hogy a Szolgáltató megkapta a Felhasználó megrendelését. Az automatikus e-mail a megrendelésének részleteit és a fizetendő összeget is tartalmazza. A fizetendő összegen kívül mást nem kell fizetni (pl. szállítási díjat). Ez az e-mail nem jelenti megrendelésének elfogadását, hanem csupán arról tájékoztat, hogy a megrendelés beérkezett a Szolgáltatóhoz.
Amennyiben a beérkezett üzenetek mappában nem találja a visszaigazolást ellenőrizze a SPAM - levélszemét mappákat is. Hibásan megadott telefonszám esetén nem tudjuk felvenni a kapcsolatot. Pontatlanul vagy hiányosan megadott kapcsolatfelvételi adatokból adódóan a megrendelés teljesítése ellehetetlenülhet.
2001:CVIII Ektv. 6.§(2) A Szolgáltató az Ön ajánlatát külön elfogadó e-mail útján fogadja el. A szerződés az ajánlat Szolgáltató általi elfogadásáról szóló külön e-mail megérkezésekor jön létre és nem a megrendelés automatikus visszaigazolásáról szóló e-mail 48 órán belüli megérkezésével. A Felhasználó mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha késedelem nélkül (48 órán belül) nem kapja meg a Szolgáltatótól az elküldött rendelésére vonatkozó visszaigazoló e-mailt.
A webáruház természetesen, tekintettel a tevékenységi körre, nem várja ki a 48 órát hanem a lehető legsürgősebben fogja kiküldeni a megrendelés feldolgozásáról, befogadásáról szóló emailt.
Ha az e-mail-ek azért nem érkeznek meg, mert a Felhasználó e-mail fiókjának tárhelye betelt, vagy rossz e-mail címet adott meg, és így a Szolgáltató a visszaigazolást nem képes végrehajtani, emiatt kizárja a felelősségét ezügyben. Ha a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében a Vásárló hibát vesz észre, azt azonnal jeleznie kell a Szolgáltató felé az Ügyfélszolgálati elérhetőségek egyikén, a nem kívánt rendelések teljesítésének elkerülése érdekében.
MEGRENDELÉSEK FELDOLGOZÁSA
Vásárló a teljesítés igényét a weboldalon a rendelés gombra kattintás pillanatában (vagy telefonos rendelésben) jelzi, tehát "azonnali" teljesítést kér (Korm.r.13.§ és 19.§).
A megrendelések feldolgozása munkanapokon történik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő munkanapon kerül feldolgozásra. Ügyfélszolgálatunk minden esetben e-mailben visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését.
Eseti indoklással, de fenntartjuk a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben vagy teljes egészben - ha átmenetileg egy bizonyos étel nem készíthető el (eseti anyaghiány miatt). Részben történő teljesítés kizárólag a megrendelővel történő egyeztetést követően kerülhet sor.
VÉTELÁR
Termékeink vételára mindig a kiválasztott termék mellett feltüntetett összeg, amely ha nincs külön jelölve, az általános forgalmi adót már tartalmazza.
A Weboldalról megrendelhető termékek árai változtatásának jogát a Szolgáltató fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát kedvezőtlenül nem befolyásolja.
Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Weboldal felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő "0" Ft-os vagy "1" Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében a Felhasználó elállhat vásárlási szándékától.
ÉTELEINK
Aktuális ételválasztékunkat weblapunkon találja meg, ahol rendelését azonnal rögzítheti. Amennyiben nem rendelkezik internet hozzáféréssel, úgy rendelését a +36-1-210-9621-es telefonszámon is leadhatja.
ÉTELMENNYISÉGEK:
Az előírt mennyiségek:
RL - Leves - 500 ml
RF - Főétel - 350-400 gr
RT - Főétel - 400-450 gr
RE - Főétel - 400-450 gr
RFM - Menü - Leves - 300 ml és Főétel 300-350 gr
RTM - Menü - Leves - 400 ml és Főétel 400-450 gr
REM - Menü - Leves - 400 ml és Főétel 400-450 gr
RD - Desszert - 50-150 gr
NÉHÁNY TUDNIVALÓ AZ ÉTELEK CSOMAGOLÁSÁRÓL, TÁROLÁSÁRÓL
Az étlapon látható áraink a csomagolási és szállítási költségeket is tartalmazzák.
Ételeinket egyszer használatos, mikrozható, az OÉTI által engedélyezett műanyag dobozban tálaljuk, majd csomagológépen fedőfóliával lehegesztjük az EU szabványnak megfelelően.
A becsomagolt ételek kiszállítását speciális, hőszigetelt tárolókban, hűtve végezzük. Elfogyasztásig az ételt hűtőszekrényben kell tárolni!
Fogyasztás előtt az ételt újra hőkezelni kell, azaz a zárófóliával együtt vagy anélkül mikrohullámú készülékben újra fel kell forralni.
MINÕSÉG
Konyhai technológiánkat folyamatosan fejlesztjük az ÁNTSZ felügyeletével, az OÉTI jóváhagyásával. A gyakorlatban mindezt a HACCP rendszer segítségével felügyeljük. Ételeink természetes alapanyagokból készülnek tartósítószer felhasználása nélkül. Az ételeket sokkoló hűtéses technológiával, rövid idő alatt 0-3 C fok hőmérsékletre hűtjük. Ez az eljárás lehetővé teszi, hogy ételeinket adalékanyag és tartósítószer mentesen készítsük.
A HACCP (Hazard Analysis Critical Control Points) rendszer az élelmiszerek biztonsága megteremtésének érdekében létrehozott, nemzetközileg elfogadott, megelőző jellegű módszer, melynek segítségével az ételeink elkészítésének folyamatát elemezve azonosítjuk a lehetséges veszélyeket.
ÜGYFÉLFOGADÁS
Megrendeléssel, módosítással, számlázással kapcsolatos kérdésekben, valamint a szállítási időpontokkal és reklamációval, észrevételekkel kapcsolatban hétköznapokon 07:30-l6:00-ig állunk vendégeink rendelkezésére elérhetőségünk bármelyikén.
Rendelését, lemondását legkésőbb a szállítást megelőző munkanapon 13:00-óráig tudjuk elfogadni!
A Szolgáltató szerződésszerű teljesítésének minősül, ha az étel a weboldalon nyújtott tájékoztatásnál kedvezőbb, előnyösebb tulajdonságokkal rendelkezik. Ha a vásárlás előtt az ételekkel kapcsolatban kérdése merülne fel, ügyfélszolgálatunk készséggel áll rendelkezésére.
Amennyiben a Weboldalon található bármely étel minőségével, alapvető tulajdonságaival kapcsolatban, a weboldalon közölteknél több információra van szüksége, kérjük, forduljon ügyfélszolgálatunkhoz a +36-1-210-9621-es telefonszámon.
JÁRULÉKOS KÖLTSÉGEK
Tájékoztatjuk a kedves vásárlót, hogy a szállításra és a csomagolásra (mint tevékenységre) nem számítunk fel külön díjat.
GARANCIA, SZAVATOSSÁG, JÓTÁLLÁS
Minden kiszállításra és ételre tételesen garanciát vállalunk! Ha a kiszállított étellel kapcsolatban alapos okkal méltányolható kifogása van (szállítás közben a szállító legnagyobb gondossága ellenére mégis megrepedt a fólia az ételhordó dobozon, vagy ha Vásárló valóban nem a rendelt étel kapta és az érkezett ételt nem kívánja elfogyasztani), úgy telefonos egyeztetést biztosíthatunk.
A tévesztett ételeket vevőszolgálatunkon jelezheti.
Az átvételkor közölt kifogás esetén cégünk a megrendelt ételt azonnal visszaszállítja, az árkülönbözetet (telefonos egyeztetéssel) a futár visszaadhatja.
Vis maior esetében (természeti katasztrófa - ideértve a szállítást meghiúsítani képes vihart és esőzést -, illetve terrorcselekmény, és a Magyar Köztársaság Alaptörvényében felsorolt egyéb különös, idevonatkozó esetben a szállítás csúszhat, vagy meghiúsulhat). Ilyen esetekről utólag, vásárlóinkkal esetileg egyeztetünk.
A kellékszavatosság, termékszavatosság és a jótállás részletes elveit jelen tájékoztató 1.sz. mellékelete tartalmazza (görgessen a tájékoztató anyagunk Z. pontja utáni szakaszhoz).
RENDELÉSEK LEZÁRÁSA ÉS KISZÁLLÍTÁS:
2001:CVIII 6.§(1) szerint tájékoztatjuk, hogy a rendelés feladása után de még kiszállítás előtt, felvilágosítás, speciális kérés, megrendelés-módosítás vagy valamilyen felmerült probléma bejelentése kapcsán kérjük, jelezze azt a info@frissfood.hu email címen vagy a +36-1-210-9621-es telefonszámon.
2001:CVIII 6.§(2) szerint tájékoztatjuk, hogy megrendelését 48 órán belül, a megadott e-mail címre küldött elektronikus levélben visszaigazoljuk. Kérjük a visszaigazolást minden esetben várja meg! Kollégáink ellenőrzik a megrendelését és visszaigazolásban tájékoztatjuk a termékek állapotáról, a kiszállítás időpontjáról és az esetlegesen felmerülő szállítási költségekről. Amennyiben a visszaigazolás az adott határidőn belül nem érkezik meg Önhöz, nem köteles a terméket megvásárolni vagy a szolgáltatást igénybe venni.
A szállításról tájékoztatónk D) pontja ad részletes útmutatást.
Az előre megrendelt ételekre a személyes (készpénzes vagy utalványos) fizetés az első szállítási napon történik munkatársunknál - online fizetésnél (hamarosan) előre. Munkatársunk a megrendelésről részletes számlát ad át, személyesen.
H)
45/2014(II.26) Korm.r. 29. § (1) A fogyasztó nem gyakorolhatja a Korm.r.20. § szerinti jogát
a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
A kormányrendelet ételkiszállítási esetekben, mivel az a fogyasztó kifejezett kérésére készül, nem kötelezi a Szolgáltatót sem a termékek visszaszállítására, sem a díjak visszafizetésére.
Visszavétel és visszaszállítás kapcsán csak kellék- vagy termékszavatosságot lehet érvényesíteni.
I)
2013:V (Ptk.) 6:159.§ - 6:174.§ szerinti kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényre, jótállásra anyagi követelést csak a megérkezett tételek átvétele után, a) közös megegyezés útján, b) békéltető eljárással vagy c) polgári jogi eljárásban lehet érvényesíteni. Illetékes bíróság: a 2010. évi CLXXXIV. tv. 1.sz. melléklete szerint a FÕVÁROSI TÖRVÉNYSZÉK Pesti Központi Kerületi Bírósága.
Az illetékes Iparkamara mellett működő Békéltető Testület:
BUDAPESTI BÉKÉLTETÕ TESTÜLET
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186
Név: Dr. Baranovszky György
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu;
Jótállási igény benyújtásának feltétele: ha a kiérkezett tételek (termékek) nem felhasználhatóak (hibásan lettek elkészítve, vagy szállítás közben elromlottak), és etekintetben egyértelműen megállapíthatóan a Szolgáltatót (mint konyhát) vagy a Szállítót terheli felelősség.
Kellék-/termék-szavatossági és jótállási igény egyszerre nem érvényesíthető.
Szavatossági vagy jótállási igény benyújtása 19/2014(IV.29) NGM.r. szerint nem fogyasztóvédelmi panasznak minősül. Rendelet szerint szavatossági igényéhez a létrejött fogyasztói szerződést a fogyasztónak kell bizonyítania, az eredeti ÁFÁs számla bemutatásával. A szavatossági igényről jegyzőkönyvet kell felvenni. A szavatossági eljárást e rendelet 4.§-a részletesen leírja.
J)
Kiemelt jogszabályok hatályos szövege elérhető:
2001:CVIII Ektv. http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=57566.254495
2011:CXII Infotv. http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=139257.262814
2013:V Ptk. http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=159096.239298
45/2014(II.26) Korm.r. http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=167547.260043
19/2014(IV.29) NGM.r. http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=168978.263277
Kapcsolódó jogszabályok:
* A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény
* 151/2003.(IX.22.) Korm.r. az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
* A kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV. törvény
* A fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvény
* A gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény
* A kereskedelmi tevékenységek végzésének feltételeiről szóló 210/2009.(IX.29.) Kormányrendelet
* A termékek eladási ára és egységára, továbbá a szolgáltatások díja feltüntetésének részletes szabályairól szóló 4/2009. (I.30.) NFGM-SZMM együttes rendelet
Ezen jogszabályok hatályos és teljes változatát Ön a www.njt.hu weboldalon, a Nemzeti Jogtárban megtekintheti.
Z)
Záradék
A Szolgáltató bármikor jogosult jelen vásárlási tájékoztató kondícióit egyoldalúan módosítani. Az esetleges módosítás a weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba.
Jelen tájékoztatóban nem szabályozott esetekben a J) pontban jelzett jogszabályok kerülnek alkalmazásra, illetve Szolgáltató email és telefonos ügyfélszolgálata tud szóbeli, vagy írásbeli, további, részletes tájékoztatást adni.
1.sz. melléklet
A 45/2014(II.26)Korm.r. kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló tájékoztatója
1. Kellékszavatosság
- Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön a szolgáltatás hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a 2013. évi V. tv (Polgári Törvénykönyv) 6:159.§ - 6:167.§ szabályai szerint.
- Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
- Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
- Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
- Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a FoodWorld Kft., mint "vállalkozás" nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
2. Termékszavatosság (Ptk. 6:168.§ - 6:170.§)
- Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
- Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
- Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
- Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
- Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
- A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval (konyhával) szemben érvényesítheti.
3. Jótállás (Ptk. 6:171.§ - 6:174.§)
Szolgáltató a készített és kiszállított ételekkel kapcsolatban különös jótállást nem biztosít, mert szavatossággal felel.
Ételeit a rá vonatkozó étel-minőségi és higiéniai szabványoknak, gyártási és egészségügyi jogszabályoknak és szabványoknak megfelelően készíti el, felelős gondossággal, és frissen (a kiszállítás napján).
Tájékoztató utoljára módosítva, és hatályba léptetve: 2017.03.27-től.
A fogyasztói szerzõdéskötés és regisztráció nyelve magyar.
REGISZTRÁCIÓ
A regisztráció során az adatlapot értelemszerûen ki kell tölteni. Fontos, hogy a szállítási címen legyen majd valaki, aki átveszi a küldeményt. A szállítási és számlázási címet már az elsõ lépésben fixálni kell.
MEGRENDELÉS
A megrendelés összeállítása
Az egyes tételek vízszintesen kategóriákba sorolva, függõleges oszlopokban napokra beosztva találhatóak. Valójában ez a táblázat a "KOSÁR" funkiója, (+) és (-) jelekkel lehet a rendelni kívánt mennyiséget szabályozni.
A megrendelés elküldése
Továbblépve összesítõben, a Webáruház felsorolja a rendelt tételeket, és a fizetendõ összeget. A fizetendõ összeg minden költséget tartalmaz. Továbblépve lehet a fizetési módot kiválasztani. Itt lehet megjegyzést is adni a rendeléshez (ez a futár számára hasznos).
A megrendelés visszaigazolása
Miután a Felhasználó elküldte a megrendelést, automatikus e-mailben visszaigazolja a Webáruház a Felhasználónak, hogy a Szolgáltató megkapta a Felhasználó megrendelését. Az automatikus e-mail a megrendelésének részleteit és a fizetendõ összeget is tartalmazza. A fizetendõ összegen kívül mást nem kell fizetni (pl. szállítási díjat). Ez az e-mail nem jelenti megrendelésének elfogadását, hanem csupán arról tájékoztat, hogy a megrendelés beérkezett a Szolgáltatóhoz.
Amennyiben a beérkezett üzenetek mappában nem találja a visszaigazolást ellenõrizze a SPAM - levélszemét mappákat is. Hibásan megadott telefonszám esetén nem tudjuk felvenni a kapcsolatot. Pontatlanul vagy hiányosan megadott kapcsolatfelvételi adatokból adódóan a megrendelés teljesítése ellehetetlenülhet. 2001:CVIII Ektv. 6.§(2) A Szolgáltató az Ön ajánlatát külön elfogadó e-mail útján fogadja el. A szerzõdés az ajánlat Szolgáltató általi elfogadásáról szóló külön e-mail megérkezésekor jön létre és nem a megrendelés automatikus visszaigazolásáról szóló e-mail 48 órán belüli megérkezésével. A Felhasználó mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha késedelem nélkül (48 órán belül) nem kapja meg a Szolgáltatótól az elküldött rendelésére vonatkozó visszaigazoló e-mailt.
A webáruház természetesen, tekintettel a tevékenységi körre, nem várja ki a 48 órát hanem a lehetõ legsürgõsebben fogja kiküldeni a megrendelés feldolgozásáról, befogadásáról szóló emailt.
Ha az e-mail-ek azért nem érkeznek meg, mert a Felhasználó e-mail fiókjának tárhelye betelt, vagy rossz e-mail címet adott meg, és így a Szolgáltató a visszaigazolást nem képes végrehajtani, emiatt kizárja a felelõsségét ezügyben. Ha a visszaigazoló e-mailben szereplõ adatok tekintetében a Vásárló hibát vesz észre, azt azonnal jeleznie kell a Szolgáltató felé az Ügyfélszolgálati elérhetõségek egyikén, a nem kívánt rendelések teljesítésének elkerülése érdekében.
MEGRENDELÉSEK FELDOLGOZÁSA
Vásárló a teljesítés igényét a weboldalon a rendelés gombra kattintás pillanatában (vagy telefonos rendelésben) jelzi, tehát "azonnali" teljesítést kér (Korm.r.13.§ és 19.§).
A megrendelések feldolgozása munkanapokon történik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt idõpontokon kívül is van lehetõség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidõ lejárta után történik, az azt követõ munkanapon kerül feldolgozásra. Ügyfélszolgálatunk minden esetben e-mailben visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését.
Eseti indoklással, de fenntartjuk a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben vagy teljes egészben - ha átmenetileg egy bizonyos étel nem készíthetõ el (eseti anyaghiány miatt). Részben történõ teljesítés kizárólag a megrendelõvel történõ egyeztetést követõen kerülhet sor.
VÉTELÁR
Termékeink vételára mindig a kiválasztott termék mellett feltüntetett összeg, amely ha nincs külön jelölve, az általános forgalmi adót már tartalmazza. A Weboldalról megrendelhetõ termékek árai változtatásának jogát a Szolgáltató fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejûleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát kedvezõtlenül nem befolyásolja.
Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Weboldal felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentõsen eltérõ, esetleg rendszerhiba miatt megjelenõ "0" Ft-os vagy "1" Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történõ szállítást, amelynek ismeretében a Felhasználó elállhat vásárlási szándékától.
Tájékoztatjuk Megrendelőinket, hogy az online fizetés visszatérítéséből adódó banki költségek a Megrendelőt terhelik.
ÉTELEINK
Aktuális ételválasztékunkat weblapunkon találja meg, ahol rendelését azonnal rögzítheti. Amennyiben nem rendelkezik internet hozzáféréssel, úgy rendelését a +36 70 672 2819 telefonszámon is leadhatja.
ÉTELMENNYISÉGEK:
Zóna és extra adagjaink a normál adaghoz képest 30%-os eltérést mutatnak. Extra adagjainkat elsõsorban aktív életmódot folytató megrendelõinknek ajánljuk, míg zóna adagjaink gazdaságos megoldást jelenthetnek kedvezményes árukkal.
NÉHÁNY TUDNIVALÓ AZ ÉTELEK CSOMAGOLÁSÁRÓL, TÁROLÁSÁRÓL
Az étlapon látható áraink a csomagolási és szállítási költségeket is tartalmazzák. Ételeinket egyszer használatos, mikrozható, az OÉTI által engedélyezett mûanyag dobozban tálaljuk, majd csomagológépen fedõfóliával lehegesztjük az EU szabványnak megfelelõen.
A becsomagolt ételek kiszállítását speciális, hõszigetelt tárolókban, hûtve végezzük. Elfogyasztásig az ételt hûtõszekrényben kell tárolni!
Fogyasztás elõtt az ételt újra hõkezelni kell, azaz a zárófóliával együtt vagy anélkül mikrohullámú készülékben újra fel kell forralni.
MINÕSÉG
Konyhai technológiánkat folyamatosan fejlesztjük az ÁNTSZ felügyeletével, az OÉTI jóváhagyásával. A gyakorlatban mindezt a HACCP rendszer segítségével felügyeljük. Ételeink természetes alapanyagokból készülnek tartósítószer felhasználása nélkül. Az ételeket sokkoló hûtéses technológiával, rövid idõ alatt 0-3 C fok hõmérsékletre hûtjük. Ez az eljárás lehetõvé teszi, hogy ételeinket adalékanyag és tartósítószer mentesen készítsük.
A HACCP (Hazard Analysis Critical Control Points) rendszer az élelmiszerek biztonsága megteremtésének érdekében létrehozott, nemzetközileg elfogadott, megelõzõ jellegû módszer, melynek segítségével az ételeink elkészítésének folyamatát elemezve azonosítjuk a lehetséges veszélyeket.
ÜGYFÉLFOGADÁS
Megrendeléssel, módosítással, számlázással kapcsolatos kérdésekben, valamint a szállítási idõpontokkal és reklamációval, észrevételekkel kapcsolatban hétköznapokon 07:30-15:00-ig állunk vendégeink rendelkezésére elérhetõségünk bármelyikén.
Rendelését, lemondását legkésõbb a szállítást megelõzõ munkanapon 12 óráig tudjuk elfogadni!
A Szolgáltató szerzõdésszerû teljesítésének minõsül, ha az étel a weboldalon nyújtott tájékoztatásnál kedvezõbb, elõnyösebb tulajdonságokkal rendelkezik. Ha a vásárlás elõtt az ételekkel kapcsolatban kérdése merülne fel, ügyfélszolgálatunk készséggel áll rendelkezésére.
Amennyiben a Weboldalon található bármely étel minõségével, alapvetõ tulajdonságaival kapcsolatban, a weboldalon közölteknél több információra van szüksége, kérjük, forduljon ügyfélszolgálatunkhoz a +36 70 672 2819-es telefonszámon.
JÁRULÉKOS KÖLTSÉGEK
Tájékoztatjuk a kedves vásárlót, hogy a szállításra és a csomagolásra (mint tevékenységre) nem számítunk fel külön díjat. Tájékoztatjuk Megrendelőinket, hogy az online fizetés visszatérítéséből adódó banki költségek a Megrendelőt terhelik.
GARANCIA, SZAVATOSSÁG, JÓTÁLLÁS
Minden kiszállításra és ételre tételesen garanciát vállalunk! Ha a kiszállított étellel kapcsolatban alapos okkal méltányolható kifogása van (szállítás közben a szállító legnagyobb gondossága ellenére mégis megrepedt a fólia az ételhordó dobozon, vagy ha Vásárló valóban nem a rendelt étel kapta és az érkezett ételt nem kívánja elfogyasztani), úgy telefonos egyeztetést biztosíthatunk.
A tévesztett ételeket vevõszolgálatunkon jelezheti.
Az átvételkor közölt kifogás esetén cégünk a megrendelt ételt azonnal visszaszállítja, az árkülönbözetet (telefonos egyeztetéssel) a futár visszaadhatja. Vis maior esetében (természeti katasztrófa - ideértve a szállítást meghiúsítani képes vihart és esõzést -, illetve terrorcselekmény, és a Magyar Köztársaság Alaptörvényében felsorolt egyéb különös, idevonatkozó esetben a szállítás csúszhat, vagy meghiúsulhat). Ilyen esetekrõl utólag, vásárlóinkkal esetileg egyeztetünk.
A kellékszavatosság, termékszavatosság és a jótállás részletes elveit jelen tájékoztató 1.sz. mellékelete tartalmazza (görgessen a tájékoztató anyagunk Z. pontja utáni szakaszhoz).
RENDELÉSEK LEZÁRÁSA ÉS KISZÁLLÍTÁS:
2001:CVIII 6.§(1) szerint tájékoztatjuk, hogy a rendelés feladása után de még kiszállítás elõtt, felvilágosítás, speciális kérés, megrendelés-módosítás vagy valamilyen felmerült probléma bejelentése kapcsán kérjük, jelezze azt a info@frissfood.hu email címen vagy a +36 70 672 2819-es telefonszámon. 2001:CVIII 6.§(2) szerint tájékoztatjuk, hogy megrendelését 48 órán belül, a megadott e-mail címre küldött elektronikus levélben visszaigazoljuk. Kérjük a visszaigazolást minden esetben várja meg! Kollégáink ellenõrzik a megrendelését és visszaigazolásban tájékoztatjuk a termékek állapotáról, a kiszállítás idõpontjáról és az esetlegesen felmerülõ szállítási költségekrõl. Amennyiben a visszaigazolás az adott határidõn belül nem érkezik meg Önhöz, nem köteles a terméket megvásárolni vagy a szolgáltatást igénybe venni.
A szállításról tájékoztatónk D) pontja ad részletes útmutatást.
Az elõre megrendelt ételekre a személyes (készpénzes vagy utalványos) fizetés az elsõ szállítási napon történik munkatársunknál - online fizetésnél elõre. Munkatársunk a megrendelésrõl részletes számlát ad át, személyesen.
H)
45/2014(II.26) Korm.r. 29. § (1) A fogyasztó nem gyakorolhatja a Korm.r.20. § szerinti jogát
a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerzõdés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követõen, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, elõzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követõen felmondási jogát elveszíti;
b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidõ alatt is lehetséges ingadozásától függ;
c) olyan nem elõre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elõ, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelmûen a fogyasztó személyére szabtak;
A kormányrendelet ételkiszállítási esetekben, mivel az a fogyasztó kifejezett kérésére készül, nem kötelezi a Szolgáltatót sem a termékek visszaszállítására, sem a díjak visszafizetésére.
Visszavétel és visszaszállítás kapcsán csak kellék- vagy termékszavatosságot lehet érvényesíteni.
Tájékoztatjuk Megrendelőinket, hogy az online fizetés visszatérítéséből adódó banki költségek a Megrendelőt terhelik.
I)
2013:V (Ptk.) 6:159.§ - 6:174.§ szerinti kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényre, jótállásra anyagi követelést csak a megérkezett tételek átvétele után, a) közös megegyezés útján, b) békéltetõ eljárással vagy c) polgári jogi eljárásban lehet érvényesíteni. Illetékes bíróság: a 2010. évi CLXXXIV. tv. 1.sz. melléklete szerint a FÕVÁROSI TÖRVÉNYSZÉK Pesti Központi Kerületi Bírósága.
Az illetékes Iparkamara mellett mûködõ Békéltetõ Testület:
BUDAPESTI BÉKÉLTETÕ TESTÜLET
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186
Név: Dr. Baranovszky György
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu;
Jótállási igény benyújtásának feltétele: ha a kiérkezett tételek (termékek) nem felhasználhatóak (hibásan lettek elkészítve, vagy szállítás közben elromlottak), és etekintetben egyértelmûen megállapíthatóan a Szolgáltatót (mint konyhát) vagy a Szállítót terheli felelõsség.
Kellék-/termék-szavatossági és jótállási igény egyszerre nem érvényesíthetõ.
Szavatossági vagy jótállási igény benyújtása 19/2014(IV.29) NGM.r. szerint nem fogyasztóvédelmi panasznak minõsül. Rendelet szerint szavatossági igényéhez a létrejött fogyasztói szerzõdést a fogyasztónak kell bizonyítania, az eredeti ÁFÁs számla bemutatásával. A szavatossági igényrõl jegyzõkönyvet kell felvenni. A szavatossági eljárást e rendelet 4.§-a részletesen leírja.
J)
Kiemelt jogszabályok hatályos szövege elérhetõ:
2001:CVIII Ektv. http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=57566.254495
2011:CXII Infotv. http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=139257.262814
2013:V Ptk. http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=159096.239298
45/2014(II.26) Korm.r. http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=167547.260043
19/2014(IV.29) NGM.r. http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=168978.263277
Kapcsolódó jogszabályok:
* A fogyasztóvédelemrõl szóló 1997. évi CLV. törvény
* 151/2003.(IX.22.) Korm.r. az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelezõ jótállásról
* A kereskedelemrõl szóló 2005. évi CLXIV. törvény
* A fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvény
* A gazdasági reklámtevékenység alapvetõ feltételeirõl és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény
* A kereskedelmi tevékenységek végzésének feltételeirõl szóló 210/2009.(IX.29.) Kormányrendelet
* A termékek eladási ára és egységára, továbbá a szolgáltatások díja feltüntetésének részletes szabályairól szóló 4/2009. (I.30.) NFGM-SZMM együttes rendelet
Ezen jogszabályok hatályos és teljes változatát Ön a www.njt.hu weboldalon, a Nemzeti Jogtárban megtekintheti.
Z)
Záradék
A Szolgáltató bármikor jogosult jelen vásárlási tájékoztató kondícióit egyoldalúan módosítani. Az esetleges módosítás a weboldalon való megjelenéssel egyidejûleg lép hatályba.
Jelen tájékoztatóban nem szabályozott esetekben a J) pontban jelzett jogszabályok kerülnek alkalmazásra, illetve Szolgáltató email és telefonos ügyfélszolgálata tud szóbeli, vagy írásbeli, további, részletes tájékoztatást adni.
1.sz. melléklet
A 45/2014(II.26)Korm.r. kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló tájékoztatója
1. Kellékszavatosság
- Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön a szolgáltatás hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a 2013. évi V. tv (Polgári Törvénykönyv) 6:159.§ - 6:167.§ szabályai szerint.
- Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végsõ esetben – a szerzõdéstõl is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
- Milyen határidõben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem késõbb, mint a hiba felfedezésétõl számított kettõ hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerzõdés teljesítésétõl számított két éves elévülési határidõn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. - Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
- Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstõl számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a FoodWorld Kft., mint "vállalkozás" nyújtotta. A teljesítéstõl számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés idõpontjában is megvolt.
2. Termékszavatosság (Ptk. 6:168.§ - 6:170.§)
- Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
- Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
- Milyen esetben minõsül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minõségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplõ tulajdonságokkal.
- Milyen határidõben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidõ elteltével e jogosultságát elveszti.
- Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
- A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal idõpontjában nem volt felismerhetõ vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelezõ hatósági elõírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendõ egy okot bizonyítania.
Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet.
Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval (konyhával) szemben érvényesítheti.
3. Jótállás (Ptk. 6:171.§ - 6:174.§)
Szolgáltató a készített és kiszállított ételekkel kapcsolatban különös jótállást nem biztosít, mert szavatossággal felel.
Ételeit a rá vonatkozó étel-minõségi és higiéniai szabványoknak, gyártási és egészségügyi jogszabályoknak és szabványoknak megfelelõen készíti el, felelõs gondossággal, és frissen (a kiszállítás napján).
Tájékoztató utoljára módosítva, és hatályba léptetve: 2016.05.10-től.
Foodworld Kft. Adatkezelési Tájékoztató
1. Bevezetés, általános információk
Utolsó módosítás időpontja: 2018. május 24. 13:19
FoodWorld Kft.
Székhely, levélcím: 1165 Budapest, Margit utca 114.
Cégjegyzékszám: 01-09-929160
Adószám: 14989894-2-42
Telefon: +36 70 672 2819
E-mail: info@frissfood.hu
Ügyfélszolgálatunk minden hétköznap 7:00-15:00 között áll rendelkezésre.
Az ügyfél az adatai megadásával egyidejûleg felhatalmazza a FoodWorld Kft.-t, mint Adatkezelõt, adatainak a 2011. évi CXII. Információs önrendelkezési jogról szóló törvény 4.§(1), 5.§(1)a) és a 2001:CVIII 13/A.§ szabályzása alapján, kizárólag jelen Adatkezelési Nyilatkozat szerinti célnak megfelelõ kezelésére, a Nyilatkozatban jelölt idõbeli hatállyal.
A cookie egy szöveges fájl a vásárló számítógépén ami a böngészõ által kezelt jegytárstruktúrában van tárolva. A cookie fájl a weboldal használatával jön létre, és tartalma a vásárlás alkalmával adatokkal töltõdik a vásárló szokásairól, a vásárló által használt böngészõrõl és számítógéprõl szóló adatokkal, illetve részben (ezt a böngészõben lehet tiltani/engedélyezni) az email:jelszó párost és a szállítási/szálázási adatokat is tartalmazhatja (melyek tehát a vásárló számítógépére vannak elmentve és ezt az "automatikus adatkitöltési" funkciót a böngészõben lehet tiltani/engedélyezni). A cookie-ból a Kereskedõ webáruháza nem olvas semmilyen adatot. A személyes adatokat a számlázáshoz a fenti jogszabályok alapján csak az adatbeviteli ûrlapok segítségével menti el a webáruház, amikor a vásárló megadja, más alkalommal nincs használatban és memóriában, és nem a webáruház "szerzi meg a vásárló számítógépérõl a cookie-ból" rendszeresen, kontrollálatlan célra ezeket az adatokat. A cookie használata ezért akár le is tiltható, mert az nem a webáruház használatának feltétele.
A vásárlás során megadott adatokat a FoodWorld Kft.-n kívül álló személyek részére nem közli, azokat nyilvánosságra nem hozza. A vásárlók email címeit a FoodWorld Kft. harmadik félnek marketing tevékenysége céljából sem adja át. A nyilvántartott adatokhoz csak a FoodWorld Kft. és felelõs munkatársai férhetnek hozzá.
Infotv.7.§(5) alapján a regisztrált adatok zárt adatbázisban kerülnek tárolásra, azokhoz sem a weboldal látogatói, sem más regisztrált fogyasztók nem tudnak hozzáférni.
Vásárló adatainak kezelése kapcsán jogorvoslati lehetõséggel, esetleges panasszal a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz (székhely: 1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C) fordulhat. Igényét az adatkezelõ székhelye szerint illetékes polgári bíróság (FÕVÁROSI TÖRVÉNYSZÉK Pesti Központi Kerületi Bírósága) elõtt érvényesítheti.
2001:CVIII.Ektv.4.§ h) pontja tekintetében tájékoztatjuk vásárlóinkat, hogy a webáruházat tárhely-szolgáltatóként ténylegesen a GTS Hungary Távközlési Kft. üzemelteti (2040 Budaörs, Ipartelep u. 13-15., Magyarország, info@gts.hu, Rövid telefonszám minden körzetbõl: 1267, Telefonszám Budapestrõl: 814 4444, Telefonszám egyéb körzetekbõl: 814 444, Fax: +36 1 814 4499, Hívásfogadás: hétfõ – péntek: 8:00-18:00, szombat, vasárnap és ünnepnapokon zárva).
Az adatok kezelése, nyilvántartása tehát Magyarországon belül történik.
Megrendelésekkel kapcsolatos adatok Infotv.5.§(1)b) pontja a 2003:XCII.Art.47.§(3) alapján teljesítendõ, Art.164.§(1) szerint legalább 5 évig (a kibocsátott számlákon az adó megállapításához jog elévüléséig) kezelendõek.
Infotv.14.§ szerint ez idõn belül a fogyasztó (vásárló) kérelmezheti az adatkezelõnél
a) tájékoztatását személyes adatai kezelésérõl, b) személyes adatainak helyesbítését, valamint c) személyes adatainak törlését vagy zárolását - a kötelezõ adatkezelés kivételével.
Jogforrások hatályos szövege elérhetõ:
2001:CVIII Ektv. http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=57566 2011:CXII Infotv. http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=139257
Adatkezelési tájékoztató utoljára frissítve és hatályos: 2015.06.15-tõl